De inflexibiliteit van een handmatige aanpak
Wanneer transportbedrijven uitsluitend vertrouwen op een handmatige aanpak, kunnen planning en uitvoering behoorlijk inflexibel zijn. Het gevolg: serieuze kosten door gemiste leveringen, stress in de organisatie wanneer klanten de voor vandaag geplande afhalingen uitstellen of wanneer sales afspraken maakt over een servicedag en -tijd zonder overleg met transportplanners.
De meeste transportplannings- en optimalisatiesystemen zijn gebaseerd op batchprocessen. Ze zijn maar losjes geïntegreerd met algemene werkprocessen en IT-systemen. Dit betekent dat ze vaak niet kunnen optimaliseren voordat ze alle orders hebben ontvangen. Of ze kunnen planningen niet "live" heroptimaliseren tijdens het rijden van de routes. En informatie beweegt zich niet vrij tussen verschillende stakeholders: ordernemers, klanten, magazijnmedewerkers en transportplanners.
Digitaliseren van transport
In de digitale transformatie gaat het erom dat alle stakeholders hun processen kunnen verbeteren door papieren workflows te digitaliseren. De implementatie van nieuwe technologieën en intelligente software is de sleutel tot succes in de toekomst. Digitale transformatie is voor veel bedrijven een uitdaging en wordt door sommige zelfs als een bedreiging gezien. Maar de marktleiders van morgen omarmen nieuwe technologie steeds sneller. Zij gaan de markt voor het wegtransport op zijn kop zetten. Stimuleert u nu innovatie en het gebruik van nieuwe 3e generatie routeringstechnologieën, dan bent u de rest nog voor zijn en kunt u succesvoller worden in een wereld die blijft veranderen.
De lading die het minste rijdt
Overstappen van handmatige routering en dispatch naar automatische en gedigitaliseerde route-optimalisatie kan bedrijven helpen het gebruik van hun bedrijfsmiddelen te verbeteren, betere klantenservice te bieden, het aantal gereden kilometers en de rijtijd te verminderen en hun totale ecologische voetafdruk te verkleinen.
Evolutie, geen revolutie
AMCS' commitment is haar klanten te helpen digitale bedrijfsmodellen te bouwen bovenop hun bestaande systemen. Met het intelligente AMCS-optimalisatieplatform maakt deze gecombineerde aanpak bedrijven flexibeler, en kan snel worden veranderend zonder disruptie van bestaande data. Dit betekent dat nieuwe ideeën en strategieën in dagen, en niet in maanden of jaren, te implementeren zijn.
Efficiënt en flexibel rijden met 3e generatie route-optimalisatie
3e generatie-optimalisatie maakt transportbedrijven efficiënter, flexibeler en klantgerichter. Het kan direct en efficiënt reageren op klantwensen, nieuwe aanvragen, uitzonderingssituaties en veranderingen, of het nu gaat om het aannemen van opdrachten, aanvraagwijzigingen, routeaanpassingen, ETA-informatie, routevalidatie of facturering.
Het kan continu op de achtergrond actief zijn en de bedrijfsprocessen stap voor stap ondersteunen. Het is volledig geïntegreerd met omringende systemen zoals ERP, WMS, webportalen, CRM, voertuig- en apparatuursensoren en mobiele oplossingen voor chauffeurs.
Terwijl kernplanners rechtstreeks met de geavanceerde gebruikersinterfaces van de kernoptimalisatieoplossing werken, blijven andere belanghebbenden zoals verkoop, klanten, supervisors, chauffeurs, onderaannemers enz. via webportalen en apps betrokken bij het proces.
Waarom morgen een achterstand inhalen als u vandaag voor kunt komen te liggen? Dit is 3e generatie route-optimalisatie van AMCS Routing!