Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
_MG_1822.jpg

Higher service level and hence happier customers

justeat-01.JPG

we are able to better utilise the capacity of the cars and drive as few kilometres as possible with empty cars. AMCS’ system has been a central factor in us reaching our service levels while reducing costs at the same time

Just Eat

Efficiënte operaties tijdens piekuren

Dankzij automatische planning met het distributieplanningsysteem van AMCS kan Just Eat ook tijdens piekuren efficiënt opereren. In 2001 begon Just Eat in de Deense stad Kolding online bestellingen van klanten aan te nemen en deze te coördineren met restaurants. Sinds 2006 haalt het bedrijf ook maaltijden op bij restaurants, om ze bij de klanten thuis te bezorgen. Het was de missie van Just Eat om een eind te maken aan het vooroordeel dat afhaalrestaurants alleen pizza's, hamburgers en Chinees eten aanbieden. Daarom bezorgt Just Eat maaltijden van elke denkbare cuisine.

"Momenteel is Just Eat actief in 13 landen over de hele wereld en het bedrijf groeit nog altijd in hoog tempo verder. Just Eat heeft inmiddels een netwerk van meer dan 40.000 restaurants. In Denemarken bezorgt het bedrijf maaltijden in twee steden met 30 voertuigen en 100 chauffeurs. De planning wordt gemaakt met een systeem van AMCS.

Door de snelle groei van Just Eat ontstond een dringende behoefte aan een transportplanningsysteem. Jesper L. Jakobsen, directeur bezorgingen bij Just Eat: "Bij het bezorgen van maaltijden is de transportplanning een zeer complexe taak. We weten niet wat de naaste toekomst ons gaat brengen, maar op het moment hebben we heel krappe ophaal- en bezorgvensters. Daarom willen we het aantal leeg gereden kilometers verminderen. De oplossing van AMCS helpt ons om alle parameters van de maaltijdbezorging onder controle te houden en is daarmee een essentiële tool voor onze dagelijkse planning."

De uitdaging

Tijd speelt een cruciale rol bij de maaltijdbezorging: levertijden, wachttijden, piekuren en vakanties. Voor Just Eat zijn ook de bereidingstijden van de maaltijden en de tijd die het duurt voordat het eten in de auto koud wordt, factoren waar bij de planning rekening mee moet worden gehouden.

De oplossing

Dankzij automatische planning met het distributieplanningsysteem van AMCS, dat is geïntegreerd met TomTom, kunnen we beter omgaan met piekuren en krappe tijdvensters. Hierdoor is de servicekwaliteit sterk verbeterd.

De resultaten

Voordat de AMCS-oplossingen werden aangeschaft, had Just Eat zichzelf ten doel gesteld om 90% van alle bestellingen binnen één uur te bezorgen. Helaas is 100% niet haalbaar, omdat het weer en de verkeerssituatie zich niet laten beïnvloeden. Jesper L. Jakobsen: "Maar het systeem van AMCS stelt ons wel in staat de klant tijdig te informeren als een bezorging niet op tijd komt. Vanwege het grote belang van betrouwbare levering is correcte informatie over de bezorgtijd voor ons van onschatbare waarde. We gebruiken deze informatie om de klanten sms-berichten over de verwachte bezorgtijd te sturen".

Meer informatie

Download de case study en ontdek welke resultaten Just Eat heeft behaald door de automatische planningsoftware van AMCS te implementeren.

justeat-01.JPG

bel mij terug

truck_birds

Free webinar: Make your business more profitable using an intelligent and cloud-enabled route optimisation solution

Learn how modern businesses are leveraging advanced optimisation tools to drive exceptional efficiency within intricate logistics operations.

AMCS invites you to a free webinar on May 28th were we discuss solutions for companies with complex operational planning and dispatching needs. Leveraging the software as a cloud-based solution (SaaS) will help you to manage costs and will ensure your company breathing agility and perpetual innovation at every turn. You will be able to stay focused when dealing with your most pressing business challenges.

Sign up now!